onsdag den 12. maj 2010

Noget til garagen V.. Alfa Sprint

Jeg kigger videre efter en klassiker til min nybyggede garage.. Er stadig i det italienske hjørne, men denne gang ovre youngtimer-afdelingen. Afgjort en af mine favorit Alfa'er: Den fine sud-baserede Sprint. Lækkert design (Italdesign), sprød motorlyd og et fint grønt tæppe på gulvet!!! Realistisk set kunne den blive den ene del af et fint sæt - Alfa Sprint i garagen + en dele 124 Sport.. To italienske coupé'er - 70'er + 80'er; baghjulstræk + forhjulstræk. Det  da være lykken!!! Er der stadig ingen derude, som vil dele sådan en 124'er??? Overvejer nu seriøst at sælge min e30 touring og købe en billig Corolla, så jeg kan komme noget i stil med ovenstående lidt nærmere.. 

8 kommentarer:

  1. Ja, Sprinten er go' 80'er stil. Et andet bud i den boldgade kunne være GTV, men så er der nok noget med prisen.

    Men - hvor meget kan du spare ved at udskifte E30?!? En Corolla er altså en betydelig mindre interessant hverdagsbil. Og du kender jo min tese om, at der er flest hverdage...

    SvarSlet
  2. Korrekt Michael...

    Tjah.. Jeg kan måske spare 15-20.000, hvilket så god og vel kan give mig en fin Sprint QV uden afgift som jeg kan gå og nusse om hjemme i garagen..

    SvarSlet
  3. GTV'en er et oplagt alternativ og kan i 2,0 versionen findes til nogenlunde samme pris..

    SvarSlet
  4. Så er jeg klart mest til GTV, det må jeg sige. Kønnere, med den klassiske motor og transaksel. En tidlig til mig, tak. Gerne i lysegrøn med matchende stof.

    SvarSlet
  5. Spot on Claus - rigtige biler trækker på baghjulene - og konceptet med transaksel gør vist noget godt for vægtfordelingen.

    Ved dog ikke hvor godt gearskiftet er i Alfetta GTV'erne - er der ikke noget med forbindelserne bliver slaskede med alder /slid?

    SvarSlet
  6. Claus, fuldstændig rigtigt. Jo tidligere jo bedre, selvom det afskærer os fra muligheden for V6.. MEN den firebenede går nu også udmærket, og har en rigtig sprød lyd..

    En GTV er nok også nemmere at finde..

    Mike, det er vist rigtigt at det er en svaghed med drivlinie og gear, men mange dele er vist fælles med 75'eren - så mon ikke det er til at finde, hvis der skulle blive problemer? Og hvad angår forhjulstræk v baghjulstræk - ja så er der jo kun én vinder - og du kender mit bud på den..

    MEN når det er sagt - så er der altså stadig noget over den lille Sud baserede Sprint..

    Kiggede mig lidt omkring på det der internet i aftes... Italienske klassikere er væsentligt billigere i fx frankrig end i hjemlandet.

    SvarSlet
  7. Ved godt det er alt for dyrt - men prøv lige at se en lækker GTV6

    http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Alfa-GTV-2,5-V6-3d_ID774500803.htm

    SvarSlet
  8. Ja den er fed Mike.. Men på trods af to ben færre, foretrækker jeg stadig en tidlig Alfetta GT.. :-)

    SvarSlet