mandag den 31. maj 2010

Dagens bil ved Atletion

Lige et par fotos fra denne mandag aftens møde ved Atletion. I mine øjne var dagens bil helt klart en Alfa Romeo 2000 spider fra 1961 (sidste årgang). Bilen er efter sigende en af to i Danmark, og så ud til at være rigtig sund. Interessant var det også, at bilen er hentet til Danmark som ny af fodboldspilleren Harald Nielsen.

I følge ejeren manglede den fine Alfa Romeo en spartling og en gang rød lak!! Jeg synes nu faktisk også at bilen tog sig godt ud, som den stod der i aftensolen i sin nuværende og patinerede stand.

11 kommentarer:

  1. Jae på en måde en rigitg dejlig bil men den er nok en lille smule tung i designet og motor da den har den gamle 1900 motor i jern. Der er mere at gå efter i 2600 udgaverne der har letmetal og flere kræfter og ca dobbelt markedspris. der er vist nok 3 stk 2600 spider i dk og som du skriver to af 2000 udgaven. En sort i København.

    Rød er ikke den bedste farve til bilen i mine øjne så meget hellere mellemgrå metallic.

    Lars

    SvarSlet
  2. Præcis Lars.. en 2600 lyder også bare super godt, og er da klart at foretrække.. dog allerhelst som SZ!!

    Hørte ikke vognen ovenfor i gang. Ejer sagde faktisk at den var boret til 2300 ccm - men mon ikke lyden kan gå an;-)

    Som visse andre er jeg IKKE den store tilhænger af røde sportsvogne.. så mellemgrå - JA TAK!

    SvarSlet
  3. Og jeg synes så bare at den er ALT for dyr i åben udgave, mens den almindelige 2600 giver ganske meget Alfa Romeo for pengene. Jeg tror aldrig jeg har hørt en standard 2600-motor, men kun racerversioner. Men kan dårligt tro, at den lyder andet end fuldblods - og så er den rigtig lækker at se på, heller ikke uvæsentligt for en motor.

    Og aldrig, aldrig, aldrig en rød af slagsen!

    SvarSlet
  4. jamen så vil jeg lige røre et ømt punkt. Hvordan har delebroderskabet det med en 2600 sprint endda med gule forlygter - den står og venter i Frankrig. 3 dobbelte webere mine herrer og et skønt interiør - tænk lige over den engang. De er faktisk ikke helt så dyre som man kunne frygte, da folk enten vil have de åbne eller køber små bertoner. 2600 Sprint er så bare en stor bertone, der ifølge kendere er meget undervurderet.

    Lars

    SvarSlet
  5. Der står også en fin hvid 2600 i Sverige, nærmere bestemt Stockholm;
    http://www.blocket.se/stockholm/Alfa_Romeo_2600_Sprint_Bertone_Coupe__63_27649935.htm?ca=14&w=3
    Sjælden og umådeligt lækker, er min umiddelbare dom. Så køb I bare en billig flybillet og ta' op og kig på den!

    SvarSlet
  6. Ja den hvide svenske har jeg også set på. Den har været til salg et stykke tid, så måske vil han gerne forære den billigt væk til et par fattige danskere.

    Lars

    SvarSlet
  7. Claus, vil også helst have coupe..

    og Lars, derfor synes jeg at den lyder spændende sådan en 2600 sprint med gule forlygter !!

    Har i øvrigt også browset mig frem til den hvide sprint en del gange efterhånden.. Den er da klart federe i hvid end i rød!

    SvarSlet
  8. Undskyld min Alzheimer leight. Den Københavnske jeg tænkte på er jo sølvfarvet.

    http://www.spectramoto.com/main.asp?submenu_id=263

    Den Franske sender jeg link til på mail senere :o)

    Lars

    SvarSlet
  9. Nu er det åbenbart blevet så almindeligt ikke at kunne lide røde biler, at jeg bliver nødt til at tage min "aldrig en rød klasikker" holdning op til revision. Man skulle jo nødig drukne i mængden af IKKE røde biler :-)

    SvarSlet
  10. Der er jo altid undtagelser...

    Min tipo 33 stradale og min A6 GCS Coupé må da gerne være røde;-)

    En F40 fx skal da også være rød!

    SvarSlet
  11. Jeg VIDSTE jo at du ikke var snobbet :-)

    SvarSlet