fredag den 3. september 2010

OGP - tæt på drømmebilerne

Der er efterhånden nogle uger siden jeg var til mit første Oldtimer Grand-Prix på Nürburgring. Siden er meget tid gået med at arbejde - og med at finde en youngtimer til at dække mit daglige transportbehov. Med købet af den fine SAAB 900 fra 1992 er den daglige transport på plads. Så kan der igen fokuseres på at finde en deleklassiker.. Sideløbende med deleklassiker-kiggeriet sorterer jeg i billederne fra OGP, og der er mange... Bl.a. en del stemningsbilleder fra pit-området, garager, telte etc. Det er altid en oplevelse at komme helt tæt på, når der skrues for at blive klar til næste løb. Her er det fx en super lækker Capri med 3,4 liters Cosworth 24V motor:
Den lød ret brutal - ligesom den Daytona Cobra, der her blotter sin 289 V8'er:
Og lige ved siden af en Ford Galaxie, der bare er en meget meget stor bil og derfor optager en del plads i teltet:
Her et vue ud over klassen med 2-sædede sportsvogne og GT-biler frem til 1961. Nærmest kameraet er det en af mine absolut favoritter - en fint patineret Maserati 300S:
Og set fra den anden side - i forgrunden en Lotus 11 Le Mans S2, og bagved en Maserati Tipo 61 'Birdcage' i Camoradi bemaling:
Tipo 61'erne (der var 2) viste sig at være klart de hurtigste i denne klasse, og imponerede bl.a. med nogle utroligt hurtige gearskift og en lyd, der på trods af de kun 4 cylindre, var super fed. Desværre måtte Camoradi'en i front udgå med tekniske problemer sidst i løbet, hvilket betød natarbejde for teamet: 
Og det er virkelig glimrende tidsfordriv - bare at gå rundt og lure lidt på bilerne. Afgjort en af mine favorit-beskæftigelser. Her er det fx Marcos 1800GT x 2 der lurer i teltet: 
En CSL viser udstødning på bukke:
Mens en anden CSL viser BBS-fælge:
OGP kan således klart anbefales. Jeg skal i hvert tilfæde derned igen, hvis ikke næste år, så året efter... 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar