Denne fine Flavia står i Grækenland og er importeret dertil fra Italien i 2006, efter at have tilbragt sine første år i Schweiz. Bilen er renoveret gennem de seneste år. Der er bl.a. lavet rust i bunden. Der er monteret ny kobling, køler, udstødning og nye dæk i den korrekte størrelse (165 R15), og også motoren har fået en overhaling. Siden renoveringen har Lancia'en primært været brugt til og fra events for klassiske biler og er passet med olieskift for hver 4.000 km. Der medfølger i øvrigt en del reservedele. Bilen sælges kun fordi sælger er ved at afslutte renoveringen af en Aurelia B20 GT!
Flavia Coupé blev i samtiden fremhævet for sine køreegenskaber, der skulle være et fint kompromis mellem komfort og sport. Sammen med et lavt støjniveau og den lidt lavere vægt i forhold til Berlina'en betød det, at bilen gjorde en god figur på både motor- og biveje.
Coupé'en blev designet af Pininfarina og blev vist første gang i Torino i november 1961. Som 1.8 iniezione blev den produceret i kun 2.150 eksemplarer i perioden 1963-68. Der er således tale om en relativt sjælden vogn af høj kvalitet og så er det da bare en bil, der sender de helt rigtige signaler:
Prisen for herlighederne er rimelige 14.000 €, og dermed kan denne fine Flavia være på danske plader for omkring 120.000 kr., men skal jo så bare lige hentes i Grækenland... Så havde jeg fx 130.000 kr. på lommen, gik efterårsferien til Grækenland - fly ud og Flavia hjem.
Hej Morten alt ser godt ud på denne bil undtagen prisen. Det lyder for godt med 12k for en så velholdt Iniezione i den rigtige farvekombination Blå og beige. Ja man for lyst til at melde sig under delebilfanerne igen...
SvarSletHvis man kunne få en til at checke den dernede tror jeg det er billigere at få den sendt hjem på en laster - er normalt ikke så dyrt.
Nogen gange skal man trække vejret dybt ind og købe uden at have prøvet.
Lars
Du skal være velkommen Lars!! Så begynder det at ligne noget mht. budgettet..
SvarSletSad lige og læste en test af bilen i det tyske blad AutoMarkt. bilen er fuldstændig magen til den i Grækenland på nær de to ekstra forlygter. Den får fantastisk omtale og motoren med kugelfischer insprøjtningen skulle være en ren perle med 102 DIN Hk (den normale har 90 CUNA Hk).
SvarSletEr dog kommet lidt i tvivl om ægtheden af annoncen da jeg synes at have set billeder af bilen før.
Lars