mandag den 20. september 2010

Le Mans 1970

Snublede lige over denne serie billeder fra starten af Le Mans 1970. Forrest i pole position er det 'Quick' Vic Elford i KG Salzburg Porsche 917 (nr. 25) med Jo Siffert i Gulf Porsche 917 (nr. 20) lige i hælene:
Vic Elford og co-driver Kurt Ahrens udgik af løbet efter at have kørt 225 omgange, men inden da rundede 'Quick' Vic som den første kører nogensinde La Sarthe med en gennemsnitshastighed på 150 mph. På Mulsanne blev den hvide 917 Langheck med startnummer 25 i øvrigt målt til over 380 km i timen:

Vinder blev en anden 917, der ligeledes var indsat af Porsche KG Salzburg, med Hans Hermann og Richard Attwood bag rattet (nr. 23):
Personligt foretrækker jeg nu den hvide Langheck-version kørt af Elford og Ahrens.

3 kommentarer:

  1. Hmm, Det var godt nok den røde Porsche 917K, med nummer 23, der vandt Le Mans i 1970, og i 1971, var det en hvid Martini Porsche 917K med nummer 22 der vandt Le Mans. og det var så de 2 år Porsche vandt med deres 917 modeller.
    Man kan se lidt tal for Porsches deltagelser på min hjemmeside: www.x-speedracing.dk
    Mvh
    Bo Frederiksen

    SvarSlet
  2. Hej Bo. Sikke dog en brøler!! Jeg tilladt mig at rette i teksten - og også tilføjet et billede af den rigtige vinder. Mange tak for kommentaren!

    1971 tager vi en anden god gang i et nyt indlæg - men nu har jeg i hvert vinderen det år på plads også:-)

    VH/Morten

    P.S. Meget fin og informativ hjemmeside du har der der!

    SvarSlet
  3. Det var godt.

    Ja, der er masser at skrive om, hvad Porsche og Le Mans angår, over 100 sejrer på LM, og her i blandt 16 "over all" sejre, det er ingen andre mærker i nærheden af.

    Tak for tilkendegivelsen af mit arbejde med min hjemmeside. den handler jo mest om Slot racing, men også om Le Mans, som jeg har dyrket i mange år.

    VH/ Bo

    SvarSlet