torsdag den 16. september 2010

SAAB i det fine selskab

I mandags blev min SAAB 900 fremvist på Atletion. Faktisk havde jeg først parkeret lidt væk... Men på opfordring fra flere af de fremmødte, kørte jeg SAAB'en ind på pladsen. Og der er tydeligvis andre end undertegnede, der finder bilens små finesser, mærkværdige detaljer og ikke mindst særegne design interessant.

Og meget uventet blev der givet et bud på bilen! Selvom jeg takkede nej til det - ellers meget rimelige bud - med det samme, har jeg efterfølgende grublet en hel del over, om jeg skulle skille mig af med min SAAB inden vinteren. Den er jo næsten for fin til at køre i al slags vejr... Men da jeg prøver at efterleve min regel om kun at have samme bil én gang, har jeg valgt lige at se tiden lidt an. Jeg er nemlig ikke færdig med SAAB og900 endnu.

Mandag på Atletion, min SAAB i fint selskab med Pagode Mercedes:

6 kommentarer:

  1. Herligt at der er bud efter bilen, men nu skal der vel heller ikke gå Ebber i den ;) med skift hver måned!
    Er selv gået i Mercedes mode, tror jeg skal have mig en W126 model som konebil istedet for 940'eren :)

    vi tales ved
    erik

    SvarSlet
  2. Ja - jeg venter lidt - der kan jo måske endda blive behov for en vinterbil??? :-) En trabi eller en renault 4 eksempelvis..

    W126? Se det er klassewagen...

    SvarSlet
  3. Det må jo så være en ny regel, den om kun at have samme bilmodel én gang... ;o)

    Og Erik - Morten har så vidt jeg husker slået Kaptajnen med mange længder (eller rettere færre længder) - bl.a. Alfa 164 holdt vist kun 17 dage...

    Forstår nu godt du vil holde fast i SAAB'en lidt længere tid Morten - du finder næppe en i samme stand igen - og da slet ikke til den pris. Fed bil!

    SvarSlet
  4. De 17 dage var nogenlunde lige så længe jeg havde en Alfa 166!!!
    Det er så den eneste Alfa jeg har haft, den var som sådan dejlig, motoren var fantasktisk, men den lugtede af våd hund..... så den blev solgt for en svensker :)
    Erik

    SvarSlet
  5. JA Michael - det er en forholdsvis ny regel. Og den er ikke skarpt defineret. Jeg udelukker fx ikke at det kan blive en E30 igen - eksempelvis i form af en M3:-) Men reglen er først og fremmest indført for at undgå at cykle rundt i de samme bilmærker og modeller hele tiden..

    Erik - det er jo tankevækkende, for 164 og 166 skulle jo netop være de bedste Alfa'er i nyere tid..

    SvarSlet
  6. En R4 som vinterbil. Hvis du har kig på den der er til salg 'lokalt', så kontakt mig lige da jeg har været ude og se den...
    Men Saab'en er jo lavet til svensk vintervejr, så mon ikke den holder til dansk også, hvis den får en gang undervognsbehandling.

    SvarSlet