mandag den 9. august 2010

Tyskere ved Atletion

Denne mandag aftens træf ved Atletion var domineret af tyske biler. Michael gav et lift derud i den fine Gletscherblau Metallic BMW 320i fra 1990. En rigtig youngtimer. Afgjort en af landets fineste E30'ere, som den står der i helt original stand:
Også andre tyskere var troppet op til aftenens træf, herunder en toprestaureret Opel Olympia Rekord P1 årgang 1960, flankeret af en 1993 BMW 325i Cabriolet, der ligeledes fremstod i topstand:
E36 modellen er designmæssigt ikke helt min kop te. Men dette eksemplar med en meget fin Calypsorot Metallic lakering havde dog en hvis tiltrækningskraft. M50 motoren gik i hvert fald utrolig sweet...

Overfor stod endnu et hold tyskere parkeret. En lækker Porsche 912 ved siden af Claus' BMW 628i - se det kunne da være et fint par til garagen:
Den fine E24'er skal jeg i øvrigt nyde på en lidt længere tur, når vi på torsdag drager til Oldtimer Grand Prix, og det glæder jeg mig rigtig meget til! Det er jo en oplagt bil til sådan en mission!

Ikke langt derfra stod endnu en fin tysk youngtimer parkeret - en 1980 Mercedes 350 SLC i en lettere patineret brugsstand. SLC'eren har jeg altså et svagt punkt for... Og coupe'en vil altid være min klare vinder i en sammenligning med cabriolet-versionen:
Blandt de fremmødte biler var også en noget ældre tysk herre - en DKW F7 Meisterklasse (produceret mellem 1936 og 1938), der kan bryste sig af små 700 ccm fordelt på 2 cylindre og forhjulstræk:
Aftenens højdepunkt var dog en køretur i Dennis' ultra lave Mohr Rush. En Lotus 7 kopi udstyret med en Ford 'Pinto' motor, der til min overraskelse også er fra Tyskland! Rush'en viste sig at være hurtig, larmende og med en meget fast/kontant undervogn - kort sagt: fanden i voldsk - og skuffede derfor ikke. En rigtig gokart:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar