tirsdag den 24. august 2010

The one that got away...

Først i juni dukkede dette delebilsemne op - en Ginetta G15 med imp-motor:
Ginetta'en havde ny MOT, og var netop blevet serviceret med bl.a. genopbyggede karburatorer, opgraderet kølesystem og elektronisk tænding. Interøret var i fin og original stand - endda med komfort udstyr som CD-afspiller! Farven virkede også rigtig til bilen - grøn med en gul stribe, og den havde pæne kromkofangere og Minilite hjul.

Men desværre blev bilen solgt, sådan cirka samme dag, som vi opdagede den! Og det viste sig senere at være til en belgier. For forrige torsdag, da Claus og jeg ankom til Nürburgring, nærmeste faldt vi over selvsamme G15. Den stod foran indkørslen til Nordsløjfen og kølede af efter et par omgange:
Heldigvis var den nye belgiske ejer en flink fyr, der gerne fortalte om de første erfaringer med G15'eren. Jeg fik endda lov at prøvesidde den!! Og ja - det er en meget lav bil, men jeg passede ganske fint i den, og selv med mine 192 cm var der god plads til håret. Bilen var tilsyneladende i rigtig god stand, og hvis det er standarden for en G15 til 5.000 £, får man efter min mening rigtigt meget for pengene i sådan en! Jeg blev i hvert fuldstændig overbevist om modellens kvaliteter - og det på trods af, at jeg ikke engang har kørt den endnu - og det skulle jo endda være den bedste del...

Her blot lidt flere billeder fra den gamle annonce som appetitvækker:

2 kommentarer:

  1. Ja, den ærgrer jeg mig også lidt over - men hvor er verden dog lille, at vi overhovedet mødte den, og så hvad vi gik glip af.

    SvarSlet
  2. JA - den er lille... Holder øje med om der kommer flere til salg.

    SvarSlet