tirsdag den 3. august 2010

Et besøg værd

I den nu opbrugte sommerferie var jeg forbi Hedebo Classic MC ved Sæby, der rummer over 130 køreklare motorcykler. Der holdes åbent for alle hver aften i sommerperioden. Samlingen omfatter alt fra Nimbus til Harley Davidson, og indeholder blandt andet en del klassiske motorcykler af engelsk oprindelse som Triumph og BSA, men har heldigvis en klar overvægt af de italienske maskiner fra Ducati, Moto Guzzi, Laverda og MV Augusta - som jeg har en klar præference for.

Her et billede fra det engelske hjørne:
Og udover perlerækken af italienske maskiner:
Og en af mine absolutte favoritter - 1976 Ducati 900 Desmo Super Sport:
Helt nede i bunden af lokalet stødte jeg på to lækre 4-hjulede køretøjer - denne 1958 Alfa Romeo Giulietta 1300 Spider:
Og endelig en vaske ægte sjældenhed - denne 1956 Alpine A106, der er en lille Renault 4CV baseret sag, og blandt andet præsterede en Mille Miglia klassesejr i netop 1956:
Den lille 'racer' vejer omkring 500 kg, og gør alene den lille samling et besøg værd. Samlingens 1977 Moto Guzzi 850 Le Mans ville dog bestemt også klæde min lille garage - især hvis den stod parkeret ved siden af Ducati'en ovenfor...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar