lørdag den 9. juni 2012

Lørdag ved Musikhuset

Hjemme igen efter en hyggelig eftermiddag ved Musikhuset med indtil flere drømmebiler på plænen og masser af bilsnak. Mangfoldigheden blandt de udstillede biler var stor - her er det Ferraris indgangsmodeller udstillet ved siden af Fiats indgangsmodeller:
En uhyre lækker og original BMW CSL "Batmobil":
Men overaskende nok var det svært at høre den lækre rækkesekser - for andre biler bejlede til titlen "dagens bedste lyd". Finalen stod mellem Lars' højlydte Diablo:
Og den rå 911 RSR:
Tror at Porschen vandt på marginalerne, lidt hjulpet af den super fine styling og det let beskidte look. Sådan et par orange striber kunne da i øvrigt se rigtig godt ud til min sorte TVR også:
Porschen var også med i opløbet om "dagens bil"-titlen, ligesom Frederiks Merak var det:
Men i mine øjne - og igen med en kneben sejr - var det altså Tims Pantera, der løb med lauerbærene:
Tankevækkende at CSL, RSR, Merak og Pantera er samtidige, og alligevel så forskellige i deres udtryk, teknik og lyd. Fik lov at prøvesidde De Tomaso'en, og den passer fint! Studerede derefter bilens detaljer længe. Tims eksemplar er i en let patineret brugsstand - præcis som den skal være det i mine øjne. Biler skal bruges, og Tim tager Pantera'en til Le Mans Classic om nogle uger:
De Tomaso'en har i øvrigt Vitaloni California spejle - nøjagtig som dem jeg monterede på Crusader'en:
Pantera'ens fælge er også blandt de lækreste jeg har set:
Og så må jeg da bare have sådan et mærke til min 3000M også:
Kaptajnens PI aggerede 'herreværelse' under regnbygerne og der blev tid til en slurk af den lokale bryg, når det ikke regnede - som det ses kunne PI-køreren ikke drikke ud:
Summa summarum - en super hyggelig eftermiddag. Tak til SpectraMoto og MotorRetro for dette formidable initiativ og muligheden for at sparke dæk med både sjællændere og jyder...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar