lørdag den 16. juni 2012

Lørdag i garagerne...

Har i eftermiddag været en tur i garagen, og min 3000M er nu endelig klar til et omsyn. Der er sat andre glas på sideblinkene, så refleksen ikke skygger for den blinkende pære:
Ser jo ikke super godt ud, men mon ikke synsmanden så kan godkende det? Så kan jeg jo montere de andre glas igen efterfølgende...

Der er også monteret ny lyskontakt, så det lange lys virker som mere end bare overhalingsblink. Jeg var tæt på at give op på denne del, for der er godt nok rod i det elektriske system... En gennemgang af det er således på 'to do'-listen.

Endelig har jeg slebet en del maling af den forreste del af chassis'et i jagten på et tydeligt chassisnummer. Det lykkedes til sidst at finde det - helt oppe på toppen af holderen til reservehjulet. Dermed blev der ikke behov for selv at slå et stelnummer ind i rammen med det værktøj jeg havde lånt af Autoentusiasten. Tid til omsyn er bestilt onsdag formiddag.

I formiddags var jeg et smut forbi Autogalleriet, for der var start på historisk rally. Her er det Arne Vollertsen og Co-driveren Lars Dithmer, der planlægger ruten inden starten i Lancia Fulvia S1 Coupé:
Jeg håber det gik de to herrer godt i løbet! Jeg fik også en god snak med ejeren af denne fine Renault Alpine V6 Turbo:
Han kunne fortælle mig, at den var overraskende nem at have med at gøre, at bremserne fx var fra gængse franske biler, at varmeapparatet var det samme som i en Passat, etc. Det pustede alt sammen til min drøm om at eje sådan en Alpine en dag. Den vil jo også udgøre et godt par med min TVR...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar