torsdag den 5. maj 2011

Nyt om vores Vignale

Jeg har brugt det seneste par dage på at servicere og klargøre vores fine Fiat Vignale, og i går kunne den for første gang ses i gadebilledet her i Århus. Den skulle nemlig til registrerings- og toldsyn på Silkeborgvej - en prøve Fiat'en bestod med bravour. Den er nemlig i super fin stand nedenunder også og bremser snorlige:
Nu mangler vi derfor kun at betale afgiften og hente nummerplader - men den prøve ser ud til at blive lidt mere problematisk! For vores Fiat Vignale kvalificerer sig nemlig ikke til at få sorte nummerplader. Der står nemlig i SKAT's egen vejledning, at bilen SKAL være dansk indregistreret. Der skal sgu ikke komme nogen udlændinge og tage vores sorte plader ! Derfor starter vi på hvide plader. Så kan vi allernådigst søge om sorte plader senere, når Fiat'en er velintegreret og hvid som os andre... Så skal vi så bare huske at bevæbne os med tålmodighed - for det tager 8 uger at lave et sæt nummerplader! Det kunne vi jo alligevel ikke have ventet på - for vi skal da være kørende til CRAA i næste weekend...

2 kommentarer:

  1. Er det virkelig rigtigt? Gud fader fri mig vel.
    Så skal koen lige malkes en ekstra gang.
    Nå, men så behøver jeg ikke længere ærgre mig over de penge jeg TROEDE jeg havde "smidt ud"
    til hvide plader sidste år. Bemærk at de 8 uger er vejledende. Det forventes at der går noget længere tid i "opstarts fasen". Jeg har besluttet at gå hele vejen, og købe en
    "Erklæring om historiske nummerplader"
    af MHS. Bare for at få den helt rigtig.
    Den kom i går efter 3 ugers ventetid.
    Så skal jeg finde en dag hvor motorkontoret og jeg har "tid" til hinanden.
    Derefter skal jeg så vente en evighed. Flavia'en er vel på sorte plader til efteråret.
    Men det skal ikke afholde mig fra at glæde mig til CRAA, og det første møde med Vignalen.
    Hvad endte afgiften på?

    SvarSlet
  2. Ja det er utroligt - service og fleksibilitet er fremmedord hos SKAT !

    Afgiften ? Vides endnu ikke - jeg venter lige nu på posten, der forhåbentlig kommer med et forsikringsbevis - så får vi se !

    SvarSlet