mandag den 14. februar 2011

RenaultSport

Desværre har Renault gennem mange år levet et liv i skyggen herhjemme. Og det ser ud til at forsætte - de berømmede RenaultSport modeller sælges fx ikke i DK. Derfor håber jeg, at Dennis lever drømmen ud, og importerer en Megane fra RenaultSport selv!

Her er det den mest kompromisløse af den alle - Renault Megane RenaultSport R26.R - hvilket navn?? Køn er den jo heller ikke ligefrem... Selvom den da ser ret rå ud. Men det betyder jo mindre - for det er muligvis den bedst styrende 'hot hatch' / forhjulstrukne bil nogensinde - en golf GTI har ikke en chance:
Læs fx EVO's test af bilen her.

Og faktisk har Renault en fin tradition for at lave velstyrende forhjulstrækkere - en Clio Williams som den herunder skulle fx ikke have svært ved at matche en Peugeot 205 GTI:

6 kommentarer:

  1. Her er den jeg har kigget en del på.
    http://kortlink.dk/8rgp

    Jeg sætter min Altea til salg så snart jeg har fået en chance til og vaske og polere den.

    Her er forøvrigt et billede af min gamle Clio.
    135 hk til 925 hk, den kunne sagtens matche en 205 GTI. Skulle aldrig have solgt den.

    http://i49.photobucket.com/albums/f285/dalla16v/My%20valver/100_1155.jpg
    http://i49.photobucket.com/albums/f285/dalla16v/My%20valver/100_1149.jpg
    http://i49.photobucket.com/albums/f285/dalla16v/My%20valver/100_1152.jpg

    SvarSlet
  2. Fed Clio Dennis - har tænkt på om jeg skulle købe en som projekt!

    Megane'en ser sgu også godt ud. Viste faktisk ikke, at de kunne får i den mere praktiske 5-dørs!

    Hvad med afgiften - hvor ender den??

    SvarSlet
  3. Savner sgu den Clio. Er også ved og tro at en original 1.8 16V er ved og være mere sjælden end en Williams.

    Min Renault kloge bekendte (har en 225 Trophy), mener at afgiften skal lande omkring de 110.000 kr. Men har nu svært og se at en 2004 kan komme så højt. Men anyway den kan stadig være på plader for under 200.000 kr. Og den er så meget mere sjælden (og hurtigere) end en Golf GTI.
    Min skal være en 5 dørs, det er nu engang mest praktisk.

    SvarSlet
  4. Jeg er selv meget interesseret i at importere en Megana II RenaultSport. Har kigget på den faceliftede fra 2006 i 5-dørs. Synes designet er mere harmonisk på 5-dørs modellen.
    Men kom endelig med info, når der er nyt i sagen.

    SvarSlet
  5. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  6. Er afgiften mon væsentlig højere for en 2006/2007-model?

    SvarSlet