onsdag den 9. februar 2011

Manta - et spørgsmål om stil...

Det er ved at være tid til at få klargjort Manta'en. Jeg skal bl.a. have bestilt 4 nye dæk hjem. Og i den forbindelse er jeg stødt på et af livets helt store spørgsmål - til hvilke fælge?

Jeg har 2 sæt fælge klar til bilen derude i garagen. Monteret er lige nu de klassiske krydsfælge:
Krydsfælgene bliver en hel del mere cool, hvis der males sorte felter, som på GTE modellen i forgrunden herunder, der dog formentlig er monteret med en bredere udgave af fælgen end min:
Det noget mere sporty alternativ er den ligeledes klassiske ATS-fælg med 5-eger, som jeg også har et sæt liggende af. De er 6" brede og giver mulighed for at gå helt op i dækstørrelsen 185/70 R13:
Nogle lidt bredere dæk vil efter min mening pynte en del i forhold til de 165 'cykelhjul' bilen lige nu er monteret med. Derfor var jeg egentlig fast besluttet på at montere ATS-fælgene sammen med et sæt nye dæk - OG evt. supplere med 2 Hella tågeforlygter... Men nu er jeg pludselig kommet i tvivl??

Indspil, ideer og kommentarer modtages derfor gerne!

2 kommentarer:

  1. ATS-fælgene er gode til bilen og giver også mulighed for en passende dækstørrelse...

    Men - jeg synes jo krydsfælgene med "Rostyle" sorte felter passer super godt til bilen og understreger den helt originale stand bilen står i...så jeg ville ikke være i tvivl men gå efter krydsfælgene. Kan de eventuelt skaffes i en 6" ville det jo være helt perfekt.

    SvarSlet
  2. Der er jo også mulighed for at male sorte felter på ATS'erne. Det bliver godt nok noget mere pimp end med krydsfælgene; google kan vise hvordan det ser ud :-)
    I øvrigt sidder der 205/60-13 på mine 6" fælge, det ser også fint ud, uden det bliver alt for vulgært.

    SvarSlet