onsdag den 2. februar 2011

Lotus 47 til salg

Det var Dennis der ledte mig på sporet med det nyeste indlæg på bloggen "Beretninger fra min bygarage", der omhandler en super fed Abarth Simca 2000 GT Corsa til salg i Belgien. Se dét er en fed bil! Jeg så OG hørte en Abarth Simca på Nürburgring i 2010.

I indlægget linkede Dennis også til Bruxelles-forhandlerens hjemmeside - og også det var 'interesting stuff' - for hos Automobiles Vanderveken er der lige nu både bl.a. en Bizzarini, en ASA 1000 og denne Lotus 47 til salg:
Der er tale om en Ex Works bil - oprindeligt drevet af en 2.500 ccm Climax motor. Bilen blev bygget som en udviklingsbil til Lotus fabrikken med specielle features såsom større bremser og to benzintanke.

Efter 1967-sæsonen blev bilen solgt til den berømte amerikanske Lotus ekspert Harry Appleby, der beholdt bilen i 35 år. Den er nu tilbage i Europa og i tæt på original stand, dog monteret med en 1.600 ccm Lotus F3-motor og en Hewland gearkasse. Fed bil:
Se Automobiles Vandervekens interessante salgsbiler her.

4 kommentarer:

  1. Den er fed sådan en Lotus 47, dette eksempel ser dog lidt hærget ud, og den har forøvrigt været til salg i årevis. Men bestemt en fed bil.
    Men jeg må vist desværre nøjes med min almindelige dødelige Lotus Europa.

    SvarSlet
  2. morsomt, var forbi vanderveken igår da jeg så den Abarth Simca. Mener kun der er bygget 55 stk og på et tidspunkt holdt 2 af dem hos Guy Mourenhout i Mortsel, Antwerpen. Ham var jeg ofte forbi når jeg var i byen og det er noget af det absolut flotteste bil der findes og ville kunne køre fra alt fra samme tidsperiode, gimme me some money......

    SvarSlet
  3. Hej Erik

    Var du forbi i virkeligheden eller virtuelt?
    Den har været tilsalg et stykke tid, og jeg har kigget meget på den. Den er vildt fed, og jeg ønsker mig en.

    SvarSlet
  4. Hej Dennis, nej jeg er faktisk i Sverige lige pt!

    Har aldrig besøgt Vanderveken

    men har været hos Guy Mourenhout et hav af gange, boede et halvt år i Antwerpen for år tilbage og det var et fast udflugtssted

    SvarSlet