lørdag den 27. november 2010

Italienere i Malmø

Som det fremgår af MotorRetro gjorde jeg i går holdt i Malmø på vejen hjem fra Kristianstad. Formålet med min lille afstikker var at besigtige dette vidunder:
En Fiat 128 3P. I annoncen stod der blandt andet: "Professionellt rostlagad i somras - småfix innan du har en riktigt unik klassiker-pärla!" Første indtryk var ikke specielt positivt. For Fiat'en stod der i sneen og så ret træt og kold ud:
Ude af SAAB'en kunne jeg med det samme se, at Fiat'en langt fra var en perle:

Den var rusten - meget rusten endda! Begge døre, skærme hele vejen rundt på nær en, paneler, motorhjelm og bagklap - alle med mere end bare overfladisk rust, der krævede en del mere end "småfix", hvis bilen skulle blive rimelig præsentabel... Min vurdering var således, at der skulle laves rust for en hel del penge, og at 128'eren efterfølgende skulle omlakeres. Prisen var også kun 7.500 SEK. Ikke mange penge. Vi håbede på et røverkøb. Sådan skulle det bare ikke være...

Lige ved siden af stod imidlertid også to Alfasud'er - en rød, der også var ret rusten og en sort, der var i køreklar stand. Den sorte var temmelig lækker, og var da også et oplagt delebilsobjekt, men var desværre IKKE til salg:
Den sorte Alfasud stod på lækre Momo fælge - dem har jeg ikke set på en Alfa før, men de passer da ret godt til bilen:

4 kommentarer:

  1. Den sorte Sud ser sgu godt ud og fede fælge, men Fiatten er da det jeg kalder bundrådden - på den igen drenge

    SvarSlet
  2. Totalt lækre fælge: Jeg kendte dem faktisk slet ikke før Dennis uploadede dem i mit fælgindlæg.

    Og Fiat'en: Tjah, sælger sagde jo bunden var lavet, så helt bundrådden var den vel ikke! Men den ser godt nok noget gusten ud, og den slags gider vi jo ikke. Så ja, vi leer da bare videre.

    SvarSlet
  3. Momo vega er en klassiker blandt alfister - er både flot i sort og i denne rene udgave. Tjek dem her hos highwoodalfa:

    http://www.highwoodalfa.com/c69fea8e-6eb1-46ba-859f-cb55b3bf2f17-9.html

    SvarSlet
  4. De er da mega fede Lars.. Tror nu måske at jeg har set det på en spider før alligevel!

    SvarSlet