mandag den 20. december 2010

Utrolige SAAB

Min og900 gør det stadig fantastisk godt - og fuldstændig uden brok her i vintervejret. På trods af at jeg har forsømt den lidt, og ikke har fået skiftet det efterhånden lidt trætte batteri, sprang den i gang her til morgen i 10 graders frost.. Nu glæder jeg mig bare til at skulle på skiferie i SAAB'en - for den er perfekt til sne:
Utroligt hvor meget bil man kan få for næsten igen penge...

Det afholder mig selvfølgelig ikke fra at spekulere i mulige afløsere:-) Og i den forbindelse vender jeg, som så ofte før, tilbage til dem fra Bayern. I SAAB'en savner jeg kun lidt mere motorkraft og motorlyd - og det har fx sådan en E36 328i Touring jo til overflod gennem den fine M52B28 alumotor med 193 hk og 280 nm:
E36 modellen er jo egentlig ikke ligefrem blandt mine favorit BMW'er. Den er ikke den kønneste - og flere steder betegnes den faktisk som et kvalitetsmæssigt lavpunkt for BMW - bl.a. på grund af en svag undervogn og rust. Michael H's meget fine E36 Coupé er imidlertid et tegn på det modsatte. Den føles super 'tight'. Og så kører sådan en E36 325i jo fantastisk:

2 kommentarer:

  1. Tak for de fine ord. Jo det er nu en fin bil, sådan en E36. Og jeg sparer den jo netop for vinteren pga. dens ry for følsomhed for rust.

    Og så hjælper de få km nok også. Spændende hvad du finder på til at efterfølge Saaben - det haaster næppe med dette vejr. Glæder mig stadig til at se MantA!

    SvarSlet
  2. Præcis - der er jo masser af tid!! Lige nu er jeg ret tændt på sådan en 328'er = super sjov og hurtig hverdagsbil.. Meeen - det kan jo nå at ændre sig mange gange endnu... ;-)

    SvarSlet