Clan Crusader er bygget som glasfiber-monocoque. Bilen drives af en hækmonteret Rootes Imp Sport motor og også undervognskomponenterne er hentet fra Imp'en. Crusader'en er meget kompakt - kun 108 cm høj og med en vægt på godt 500 kg, afhængig af udstyr.
For nylig var der en 1973 Clan Crusader til salg på ebay.de, og det til en meget rimelig pris på ca. 4.500 €. Bilen blev ikke solgt dengang, så jeg har for netop kontaktet sælger for at høre om bilen stadig er til salg. Svaret var: Bilen er lige solgt for 3.500 €.. Æv! Ellers en fin mulighed for at få fingre i en lille racer, med en interessant historie og som ingen andre har - og det for ikke ret mange penge..
Den aktuelle bil var lettere tunet med ny-renoveret motor på 915 ccm, weber karburator, elektronisk tænding, modificeret topstykke med større ventiler og opdateret undervogn med justerbare dæmpere osv. osv. Her et par billeder af vidunderet:
Se også sælgers video med bilen her:
Jeg er med! Hvilken herlig modgift efter den tykke Ford Antikli-maks.
SvarSletHej Morten
SvarSletHar lige fundet din blog, og synes ikke din smag er bizar overhovedet. Den hælder faktisk lidt henad mod min egen. Jeg kan også godt live engelske curiositeter bygget i små serier. Derfor er jeg også ret vild med en Crusader, fed bil.
Mvh
Dennis
Velkommen til Dennis!! Hyggeligt at du kiggede forbi..
SvarSletSå er vi da i hvert fald 3 der er 'hot' på en Crusader. Faktisk er de så vidt jeg kan se lidt undervurderede.. For når de engang imellem kommer til salg, er det noget billigere end fx en Ginetta G15 og cirka samme pris som fx Stiletto/Californian!
Det jeg har kunnet læse mig til er, at Clan Crusader er den bedst byggede og mest helstøbte af alle de imp-baserede sportsvogne. Og så er det jo halvvejs en Lotus og også en bil med en hvis motorsportshistorie..