lørdag den 12. juni 2010

Mulige delebiler II..

Delebils-tanken bliver stadig mere og mere tiltalende for mig. Der åbner sig jo et hav af muligheder! Tænk over følgende scenarier:
Alene kan jeg med mine 50.000 kr. få mig en rimelig pæn højrestyret MGB GT. Er man i stedet tre mand med 50.000 kr. på lommen er en fin Alfa Romeo Junior Z en mulighed:
Hvis yderligere et par delebilsentusiaster skyder et tilsvarende beløb i projektet, rækker pengene fint til biler som Urraco og 308 GT4:
Eller sågar en TOTALT lækker Jarama S som denne:
Jeg kigger således ikke MGB længere - for det her er da MEGET sjovere!!!

6 kommentarer:

  1. Jeg synes det allerbedste ved delebilsprojektet tilsyneladende er, at det løfter horisonten op over jævn engelsk støbejerns-sideventilet-separat-chassisramme-tromlebremse-bladfjeder-kasse til forfinet, elegant italiensk mekanik!

    Når det så er sagt, kan man nu sagtens få såvel en laber klassisk Fiat, Alfa eller Lancia for de oprindelige 50K. Og hellere en X1/9 i garagen end en 308GTB på taget (eller noget i den stil :-)

    SvarSlet
  2. JA - vi kommer vidt omkring.

    Mht. de klassiske italienere. Jeg har efterhånden kigget en del, og synes bare ikke at 50k rækker ret langt!

    SvarSlet
  3. Tjah, faren ved at drømme er vel, at overliggeren blir højere og højere og drømmene mere og mere urealistiske. Det er vel trods alt federe at komme ud at køre i en Fiat 124 eller Alfasud end at drømme om en Jarama? ;-)

    Jeg har en kammerat som meget gerne vil sælge dig sin Alfetta for mindre end 50K.

    På det udmærkede site; cuoresportivo.dk er der en 2.0 GTV fra '84 til lige nøjagtigt 50K.

    På bilbasen er der en tilsyneladende MEGET fin X1/9 til kun 59K (med afgift, men også med amerikanerkofangere)

    Øger du budgettet en liiiille smule, er der en Alfa Spider til 70k + afgift.....

    DMI siger at det gode vejr kommer i denne uge - det er bare afsted med dig og opsparingen, fluks!

    SvarSlet
  4. Tjah Alfista - Jeg vil betegne mig selv som rimelig alsidig, men jeg er til gengæld kræsen ad HT

    - En spider er fx ikke lige mig.. ligeså en X 1/9 med amerikanerkofangere! Ellers kunne en X1/9 da godt være noget..

    GTV/alfetta - måske, men jo helst en tidlig version.. Og en Alfetta GT i god stand er svær at finde til 50 k.

    Det fede ved delebilskonceptet er jo netop, at det kan blive lidt mere eksotisk, når man er flere til at trække læsset. Vi tænker i den forbindelse også i lidt mere jordnære biler end en Jarama :-)

    Mere om det senere..

    SvarSlet
  5. Arh, Morten - så kræsen er du da heller ikke; du kører BMW E30 tre-tyrker-i ;-)

    Men kræsen er såmænd ikke en dårlig egenskab at besidde - den harmonerer bare dårligt med begrænsede midler!

    Er helt enig i at delebilskonceptet giver flere muligheder - i teorien. Men som du ved, mener jeg ikke det har substans til at være ret meget andet end et koncept. Hvilket vel også understreges af at de knapt så kræsne kører rundt og nyder vejret i en knapt så perfekt klassiker, mens drømmerne fantaserer om det der måske kunne lade sig gøre, hvis, såfremt, i fald, engang....

    SvarSlet
  6. Jeg både tror og håber på, at det med delebil bliver til meget mere end bare konceptet.. Omend måske i en mere jordnær og lidt enklere form end lige en Jarama.. Men stadig med langt flere ups end downs.

    Hvad angår min E30: Så er det jo faktisk en tre-fem-tyrkere-i, hvis man skal blive i den terminologi;-), hvilket gør en del for bilens performance. Det er min tredje af slagsen - bl.a. fordi det endnu ikke er lykkedes mig at finde noget, der kommer bare tæt på, hvad angår pris og stabilitet - og stadig er fed at køre, lyder enormt godt etc. etc.

    Jeg søger stadig efter mulige alternativer..

    SvarSlet