tirsdag den 8. maj 2012

Håndklædet i ringen !

I morgen skal jeg se på endnu en engelsk sportsvogn i glasfiber. Det var den gode nyhed!

I mit forrige indlæg lovede jeg at berette lidt om, hvad der er hændt på hverdagsbil-siden. Min gamle og indtil da trofaste 740 begyndte at gøre knuder - ikke helt uventet med over 400.000 km på klokken, men alligevel... Her er et billede fra en af to ture til Sverige - Volvo'en er godt svinet til efter 1.200 km på våde og saltede veje:
Jeg sad super godt i de store lækre sæder, den var god på langtur og jeg kom faktisk til at holde meget af den "Elizabeth Arden" cremefarvede MPV. Men nuvel - den måtte videre, og blev derfor fulgt af en Volvo 850 stationcar med alt i udstyr (fartpilot, klima, soltag, dellæder, etc.). 850'eren blev dog hurtigt solgt videre (jeg fik 6.000 km bag rattet). Den sagde mig bare ikke så meget - den lød da godt, men var alligevel ret kedelig, sammenlignet med 740'eren:
Og så kunne jeg jo ligeså godt købe en meget kedelig bil, der samtidig går lidt længere på literen - ja faktisk har den gået mellem 13 og 15 km/l i snit - og dermed holder den antagede besparelse på mindst 1.000 kr. om måneden i forhold til Volvo'erne, alene i brændstof og ejerafgift. Der er tale om en 1998 Nissan Primera 1,6 GX med aircon:
Ikke et ord mere om Primera'en, for jeg spekulerer allerede på næste skridt = en næsten ny dieselbil. Det kunne fx være sådan en her:
En et år gammel Renault Megane ST med 110 hk dieselmotor, 6 gear, klima, fartpilot  og hvad dertil hører af komfortudstyr. 20-40.000 km fra ny, stadig med ca. 2 års fabriksgaranti og til priser fra 180.000 kr. eller op mod 100.000 kr. lavere end nyprisen for et år siden... Mange penge for en 'ny' bil i mine øjne, men jeg kører trods alt også mere end 30.000 km om året! 

Hmmm - den spekulerer jeg så lige lidt over... Den med at kaste håndklædet i ringen og droppe youngtimere som dagligt transportmiddel for good. Med mit nuværende kørselsbehov kan jeg i hvert ikke rigtig se en Volvo 740 i indkørslen igen - eller en Saab 900 for den sags skyld!

Først vil jeg dog lige glæde mig til i morgen:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar