Jeg var taget hjemmefra ved 6-tiden samme morgen, for at mødes med Hans i København. Til min store glæde var han kørende i den hvide 3000M, der også tidligere har pustet til TVR-ilden i mig. Turen gik over Øresund, for ovre på den anden side stod min nye 'sorte slyngel' og ventede på mig. Bilen havde netop fået gået bremserne efter, så da et par benzinslanger var skiftet og soltaget smurt kunne turen igen gå mod vest:
Vi fulgtes til Københavns lufthavn, 2 x TVR 3000M, og da alt så ud til at køre som det skulle, forsatte jeg derfra på egen hånd. Det gik fint op til Odden færgehavn, men på vej mod check in ville bilen ikke starte. Behørigt udrustet med startspray erfarede jeg hurtigt, at det var benzintilførslen, der var vrøvl med. Måleren virker ikke, men jeg havde fyldt på til kanten hinsidan, så jeg kunne da ikke være kørt tør? Afsted til tanken det gik efter 4 liter benzin, men lige meget hjalp det. Nå af med benzin filter, slange direkte på karburator, masser af startspray (med hjælp fra en gut i en Land Rover) og endelig kom den i gang. Min konklusion: Enten en damplomme eller det nævnte filter. Der kunne i hvert fald kun være yderligere 18 liter i tanken, så tør var jeg vel ikke?
Siden har der ingen problemer været... Og her til morgen sprang den i gang, da jeg rullede den ud af garagen for lige at kigge den an. Den er ikke fejlfri, men relativt pæn og til at gå til, både ude:
Og inde:
Udstødningen skal laves inden syn, men derudover tror jeg egentlig at bilen er klar... Så planen lige nu er at få fikset udstødningen, og så køre til syn. Derudover skal jeg have ryddet lidt op i elsystemet, skiftet en frostprop i motorblokken (den drypper lidt, men tabte kun meget lidt på turen hjem), skiftet tankmåler og måske have fundet et sæt nye dæk. Og så skal der jo betales afgift!
Jeg er således ovenud tilfreds, for hold kæft en lækker bil der gemmer sig i min garage lige nu! KLART den fedeste bil, der har været parkeret der... Tusind tak til Hans - både for hjælpen med at besigtige/hente bilen og for tippet om bilen! Også tak til Kalle og Linda for handlen.
Tillykke med den nye flamme Morten, og tak for kig + lyd i eftermiddags - den er virkelig fed!
SvarSletMorten den er simpelthen fed med fed på! Stort tillykke herfra, og begge tomler op.
SvarSletTak gutter!
SvarSletStort tilykke Morten, den ser bare rigtig lækker ud. Har bilen stået stille i længere tid? I så fald kunne det nok sagtens tænkes og være benzin filteret?
SvarSletMen anyways, hold da op det er en fed bil. Giver du et kig når jeg kommer hjem fra Japan?
Selvfølgelig Dennis!
SvarSletJeps - benzinfilteret er en mulighed, men har også læst/hørt en del om gas-lommer, når det er rigtig varmt...
Uhh, der ligger den Essex-motor altså godt: Funky fælge, lav og bred - lækker, lækker og mange gange tillykke!
SvarSletTil lykke, Morten! Den skal du nok blive rigtig glad for. Glæder mig til at se den 'live'.
SvarSletHej Morten.
SvarSletOgså et tillykke fra "det grønne lyn fra Fyn" (TVR 3000M).
Håber vi ses i løbet af sommeren - ring eller skriv hvis jeg kan hjælpe.
TVR-hilsen
Palle Bang
Tak igen - jeg kal nok vise den frem ved flere lejligheder! Måtte starte den igen i dag - den lyder stadig super godt!
SvarSletHej Morten
SvarSletLige et link til min TVR (synet og afgiftet :-) og med plader i næste uge)
http://photo.vejnoe.com/#3.0
SvarSletKæmpe tillyke med "glasfiber jollen" Morten.
SvarSletJeg har set, hørt og "ligget" i Palle's grønne ædelsten.
Det kan man kun blive i godt humør af.
Det gode humør, stiger vel yderligere et par grader
når man ruller :-) Du har bare at få plader på,
og vise den frem. CRAA ?
Der er godt nok 70'er cool Mads !! Og fedt at du fik afgift så hurtigt - endda i en forventet størrelse.
SvarSletDet giver mod på at rykke med min også, således at jeg kan få den synet og - forhåbentlig - "afgiftet" inden CRAA - I så fald giver jeg en tur Vincenzo !
Hvad taler vi om når vi taler afgift ?
SvarSletHej Mads kan ikke finde ud af dit link
SvarSletTVR hilsen fra Fyn
Palle Bang
Hej Mads
SvarSletJeg kan ikke få dit link til din tvr photos til at virke hjælp
TVR hilsen
Palle Bang
Jeg lægger lidt billeder op af Mads' 3000M senere i aften Palle.
SvarSletTillykke Morten. Det lyder som om rygterne om at man ikke kan få TVR på plader pga manglende crashtest ikke er sande, eller skal de bare være fra før 75? Hvad bliver afgiften, jeg kan se at en TVR Vixen fra 72 har betalt 18.500 kr.
SvarSletGlæder mig til at se og høre den.
TAK Lars - selvfølgelig kan den synes ! Det er først fra 1977 det bliver et problem med crashtest etc. Afgift ventes at bliver 19.000...
SvarSletHej Morten
SvarSletHvis bilen er synet i et andet eu-land indenfor de sidste 2år skal den ikke synes men kun told-synes.
Dermed er udstødningen ikke noget problem.
Du kan også gøre følgende:
1 få lavet et told-syn
2 lav bilen i stand
3 kør bilen til re-syn (og få toldsynsattesten)
4 kør til skat og betel afgift
5 hent nummerplader på motorkontoret
TVR hilsen
Palle Bang
Den er synet i Sverige i august 2011 - er du sikker på at den så ikke skal synes herhjemme Palle?
SvarSletHej Mortem
SvarSletPrøv at Google Quick bilsyn eller regler for toldsyn - og døm selv - sådan læser jeg det!!
TVR hilsen
Palle Bang
Har snakket med synsmanden i dag. Bilen SKAL gennem et registreringssyn i forbindelse med toldsynet - og så skal jeg en tur ud til SKAT igen !!!
SvarSlet