torsdag den 1. juli 2010

Væver racer til salg på ebay

En af de i mine øjne mest interessante deltagere i weekendens ræs i Århus var en lille væver Marcos 1800 GT. Den ultra lave bil tog sig godt ud IRL - specielt når den var i fart ude på banen - og præsterede da også en omgangstid, der var på niveau med Porsche 356'erne.
Og faktisk er der lige nu en meget fin Marcos 1600 GT til salg på ebay i  England. I modsætning til 1800 GT'eren ved CRAA 2010, der kørte med en tunet Volvo motor, har den lillle 1600 GT en tunet Ford crossflow motor. Ifølge salgsannoncen yder den Burton tunede motor dog stadig 160 hk - og det til den kun 720 kg tunge racer med chassis-ramme i træ. Det lidt specielle design vinder i mine øjne meget, når bilen er i fart - og dette eksemplar ser ud til at være i fornem stand - bare det dog var min:
Se annoncen her.

1 kommentar:

  1. Jeg så i dag en grå Marcos 1600/1800GT på ryggen af et fejeblad fra Dansk Autohjælp (tror jeg det var) på motorring 3! Så der findes i hvert fald en i Danmark.
    Personligt ville jeg elske, at stå til træf og fortælle til alle udvidende, at min bil skam var lavet i krydfinér og glasfiber og udstyret med en Volvo-motor!

    SvarSlet