lørdag den 17. juli 2010

Lotus Elan +2

Jeg nærmer mig målet i min søgen efter den helt rigtige klassiker!!

Jeg så og prøvede for et par uger siden - en meget tæt på perfekt - Lotus Elan +2. En fantastisk lækker bil, og lidt overraskende med magelig plads til mine 192 cm i højden. Eksemplaret nedenfor er total-renoveret med 'big valve' motor, portet topstykke, 5 trins gearkasse, galvaniseret spyder chassis og en frisk lakering i gul - en farve der tager sig utrolig godt ud IRL - samt en kabine, der er i pletfri stand.

Prisen på 135.000 kr. (nysynet og på plader) virker ikke urimelig. Til sammenligning starter priserne i UK starter ved små  8.000 £ for biler i køreklar stand (men altså ikke perfekt som denne!!). Den gule Elan +2 er dog økonomisk en for stor mundfuld for mig lige nu - men lyden, kørestillingen og udseendet gav den helt rigtige fornemmelse i maven. Desværre fik jeg ikke rigtig testet de meget roste køreegenskaber, da bilen stod uden plader..

Jeg skal se på en italiener i løbet af denne uge - et sidste sidespring kan man måske sige - for lige nu er kursen altså sat mod en englænder.. Lotus, Ginetta eller TVR. Mere om det senere..
Se annoncen her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar