torsdag den 22. juli 2010

1/2 x 1/9?

Claus Ebberfeld og jeg så i går på en potentiel delebil: En Fiat x 1/9 1.3 årgang 1978. Umiddelbart solgte bilen sig selv rigtig godt. Den stod i renoveret stand og i en helt vildt fed farvekombination: Metalgrøn med brunt interiør og orange striber på sæderne - se det er bare nice!

Den lille Fiat var dog også dyr - faktisk for dyr efter vores mening. For vores gennemgang af bilen afslørede nemlig en del småting - både hvad angår lakeringen, karossen og mekanikken - der trængte til en kærlig hånd.

Køreoplevelsen var på flere måder overraskende. Det var selvfølgelig fedt at afmontere targa-taget og køre en tur med vinden i håret. Jeg havde bare håbet på, at der havde været bare lidt mere spræl i den lille motor... Men der var faktisk ikke meget temperament at spore!! Til gengæld overraskede den lille centermotorbil ved at virke ret 'tight' og godt skruet sammen. Farvekombinationen var der imidlertid ikke tvivl om - den var fantastisk:
Vores søgen efter den helt rigtige delebil forsætter...

4 kommentarer:

  1. Jeg husker lige netop denne farvekombo fra fiatforhandleren i Herning tilbage i 70'erne hvor jeg var med min far inde og kigge på Ritmo tror jeg faktisk eller måske en 128 Coupe (som desværre ikke havde plads nok på bagsædet).
    Den er skøn, hvad skulle den koste?
    erik

    SvarSlet
  2. Ja, det er for meget i min optik.
    Men den er fed i den tidlige version med små kofangere.

    Burde vel max koste 50k for en god version???

    erik

    SvarSlet
  3. Tjah - noget i den stil..

    Til 70k er skulle den i hvert fald stå 100 % snorlige.. Og det gjorde denne bil IKKE!

    Men farven og det fine interiør ... :-)

    SvarSlet