Faldt over nogle fine biler i TVRs M serie. Der er nu noget over sådan en 3000M med Ford Essex V6 - eller måske endnu mere 2500M med Triumphs straight six kendt fra TR6. 2500M var i produktion i perioden 1972-1977. De fleste af de i alt 946 2500Ms blev solgt til USA og er derfor med rattet i venstre side. Standard yder den kun 106 hk, men ydelsen kan hæves markant hos bl.a. Performance Research Industries, der modificerer udstødning, topstykke og er specialister i motorcykel karburatorer fra japanske Keihin. Se lige følgende setup:
Ren ingeniørkunst! For de mere jordnære kan motorcykel karburatorer fra Mikuni (ligeledes japansk mærke) købes i plug and play versioner til fx Triumph Spitfire 1500, og byder efter min mening på utrolig meget performance og power for pengene (Mere herom i et senere indlæg).
Keihin karburatorerne har efter sigende et langt bedre flow end fx de klassiske weber karburatorer, og skulle give markant bedre speeder respons. +200 hk skulle være indenfor rækkevidde i Triumphs 2,5 l rækkesekser - og det til en lidt under et ton tung bil med meget velafbalanceret chassis. Jeg kunne godt tænke mig en!! Priserne starter ved ca. 8.000 GBP.
Her er et ekstra fint eksemplar med speciallavede compomotive fælge (+Pirelli P6000) i den klassiske stil:
Ingen kommentarer:
Send en kommentar