onsdag den 17. marts 2010

Nu med alfa i indkørslen

Citroën handlen gik i vasken... Jeg forsøgte virkelig at være fornuftig og havde derfor bestilt en Citroën diesel stc. Men den gik ikke.. Et tegn på at det hele var blevet lidt for snusfornuftigt?? Ja det tror jeg nok.. Derfor hentede jeg mig i går en Alfa Romeo 164 2,0 ts. Bilen er grønmetal og fra 1990. Hentet til DK i 2004, og derfor stort set uden rust. Den er leveret nysynet med nye bremser, bærearme samt service med olie, filter, tændrør og to gange strømfordeler!


Bilen er i dag blevet vasket og har fået EU-plader på, ligesom der er monteret Alpine anlæg med iPod integration i handskerummet OG jeg fik el-antennen til at virke også!! Umiddelbart kører bilen som en drøm.. Ventilerne snakker lidt, men ellers er der ingen mislyde! Den trækker fint og lyder rigtig sprød!! Gearskift og kobling er særdeles velfungerende. Ydermere er der el-soltag og el-sæder, og alt synes at virke.. Bilen er i 100 % original stand.


Her er et par billeder efter dagens vask:

1 kommentar:

  1. Hej Morten, tillykke med Alfa'en - en tilsyneladende sund bil, og sælger var jo tillidsvækkende, hvilket er en god start.

    Jeg ER jo mest til motorer med 6 på række, men jeg må indrømme den lyder rigtig godt når den får lov at trække. En bil med meget køreglæde, som en BX aldrig kan nå til sokkeholderne!

    SvarSlet