mandag den 22. marts 2010

Legetøj.. eller ingeniørkunst?

Engang om nogle år, når jeg skal bygge min næste garage, så bliver det bliver det en isoleret og opvarmet en af slagsen. Den skal selvfølgelig kombineres med et læsehjørne/bibliotek fyldt med bil blade og bøger. Der skal jo også pyntes op med automobilia og så et par italienske motorcykler - eller måske 3!

Navne som Ducati, Laverda og MV Augusta.. Jeg har ikke engang kørekort til 2-hjulere, så det er udelukkende til at kigge på.  Check it out:

Ducati 900 SS, 1975
Laverda 750, 1969
MV Augusta 750S, 1975
MV Augusta var i øvrigt mærket som John Surtees kørte for i 1956 til 1960. Mr. Surtees vandt VM hele 7 gange på to hjul, hvorefter han i 1963 skiftede til formel 1 og vandt VM for ferrari i 1964 - sådan! Og lige netop John Surtees er linket til et meget nærtstående indlæg på denne blog om intet mindre end BMW 507 - en bil som 'Fearless John' fik foræret som 'firmabil' af MV Augusta, og som han betegnede som intet mindre end en fantastisk bil. Og så er den blandt de smukkeste biler ever:

2 kommentarer:

  1. Jeg melder mig frivilligt til at komme og lufte de tohjulede! I øvrigt er jeg enig i, at BMW'en er fantastisk smuk! Er de til at komme i nærheden af prismæssigt?

    SvarSlet
  2. Ok med de to-hjulede!

    Jeg har for nylig set en sort 507 årgang '58 til salg for 750.000 €, en anelse out of my league!

    SvarSlet