tirsdag den 2. marts 2010

Mens vi venter...

Mens jeg venter på min BX tzd turbo break, får jeg tid til at blive nærmere bekendt med en anden youngtimer - hmmm - den er måske allerede i kategorien klassiker. Den er udlånt at Mads B. Henriksen, der er igang med klargøringen af min BX.

Det er en bil, der altid har stået højt på min bil-ønskeliste: Citroen CX.

Helt konkret en 25 TGD turbo break inkl. 'bevar Christiania' klistermærke i bagruden, gule forlygter und alles... FED VOGN! Især på motorvej, hvor den store vogn, den stærke diesel motor og DIRAVI servostyringen gør den til et af de fedeste motorvejstog jeg har stiftet bekendtskab med. Bilen har samtidig nogle af de bedste sæder jeg har prøvesiddet - suppleret med en suveræn kørestilling.

Nu er motoren i denne CX heller ikke helt standard. Den har bl.a. forstærket ladeluftskøler og en turbo fra en Toyota Landcruiser! Den følger pænt med de fleste tyske prestigebiler i acceleration fra 100 km/t!!

CX-eren er også et ganske udemærket vinterkøretøj, og var bl.a. på Læsø i vinterferien, hvor der var snedriver på op til 1 m.

Her er lidt billeder af et rigtigt køretøj:













Ingen kommentarer:

Send en kommentar