Har været til klassisk ræs på Ringen i dag (JA - altså den på Djursland). Mere herom, når jeg får kigget billederne igennem. Resultatet er - som så ofte før - at nu drømmer jeg om en racerbil IGEN. Dette fine eksemplar er til salg på Blocket.se til 160.000 SEK, hvilket bestemt ikke lyder urimeligt - omend det er over min økonomiske formåen:
Her er et uddrag af sælgers beskrivelse af bilen:
Marcos med HTP-papper gatregistrerad. Har varit klassvinnare i RHK GT-N. Bilen är väl utsorterad, snabb och mycket lättkörd. Jag säljer bilen till förmån för nytt projekt och för att jag tyvärr inte hittar tiden att tävla och kör denalldeles för sällan. Maskinellt och chassie-mässigt i mycket bra skick.
Trächassie med glasfiberkaross. Vikt ca. 730 kg. Motor:
Nyrenoverad Ford Kent 1600 Crossflow, komp 10,5:1 (Nya lager henade lopp, nya
ventiler etc) Steg 3/Racetopp av oselli. Ny poleradvev i orginaldimension smidda kolvar, lättade vevstakar, Kent 244kam. Drar villigt till 7100 rpm. Dubbla Weber 40 DCOE, bränsletrycksregulator, extraktorgrenrör,
oljekylare, Ford 2000E 4 vxl, Stel bakaxel - Ford Escort 3:89. Fyrlänk med uniballs och panhardstag,
nylonbussningar runt om. Trumbromsar, standard Triumph GT6 dubbla A-stag fram, krängningshämmare, nylonbussningar runt om. Camber 2 gr neg. Skivbromsar från Triumph GT6, Greenstuff EBC bromsbelägg. Justerbara nya coilovers runt om. Fälgar och däck: 6x13" minilite fälg med nya 205/60/13 Yokohama 048R. Övrigt: Brandsläckarssystem, tank med skum, transponder
Nybesiktigad utan anmärkningar - bra för att axa förbi Elaner ut på rakor :)
Hej Morten
SvarSletSå godt den var til salg og ja den pris ser ud til at være nogenlunde i skabet.
Fed bil og i top trim kan den uden tvivl være med i forreste halvdel, banke Elaner gør den dog næppe.
Nej - det med Elan'erne tvivler jeg også på !!
SvarSletOg det undrede mig faktisk en del, at Palle Birkelund i Ginetta G4 kørte fra alle Elan'er (3 eller 4) på ring Djursland i dag? Og det på trods af at han spandt og var en tur i gruset i starten.. ??!!
Jeg mener den homologerede vægt på Ginettaen er 430 kg! så med Palle er vi på omkring 500 kg, han har vel 100 hk i den lille 1000 cc motor og en ekstrem lav vægtfordeling. Han kan simpelthen bremse så sent og køre rundt om hjørner så det virker naturstridigt og samtidig er han en god chauffør.
SvarSletHva så er ilden snart tændt til at du skal have dig en (dele) racer som supplement til Volvo og Vignale???
Uhh den var ellers fed. Og ja, hvordan kan man næsten undgå og få lyst til selv og være med, når man er ude og se klassisk race.
SvarSletAppropos Marcos og Sverige, fik du nogensinde set den her:
http://www.blocket.se/malmo/Marcos_Coupe_3_lit__30501510.htm?ca=23_15&w=3
Den er simpelthen så lækker, det var ligefør at jeg nok godt ville bytte Europa'en ud med den.
Marcos'en med Ford 1600-motoren er en 71-bil, og vil ikke komme op mod Elan'er herhjemme - den ene 71-klasse Elan har jeg kun set i hillclimbs.
SvarSletMen den ville da også være fin i 1971-klassen, så det betyder da ikke noget.
Ginetta G4s homologerede vægt er vist 451kg, så vidt jeg husker. Stadig ekstremt lavt.
Dennis - jeg har set den. En super fed bil ja - men jeg ville alligevel nok gå efter den fin 1600GT ovenfor !
SvarSletDen lave vægt lyder som en rigtig god forklaring på en den lille G4 var så hurtig i går !
Erik - JA - der er klarmelding herfra, men det skal være 'low budget' !
Der er vist desværre ikke rigtig noget der hedder low budget racing, men lower budget det er jeg klart tilhænger af :)
SvarSletDerfor har vi også en deler, ellers ville ingen af os komme til at race. Olav er væsentlig bedre til at skrue end jeg og har garagen i sin baghave, jeg har tidligere kunnet skaffe kroner ved diverse sponsorater, så det har været min del. Desuden er det bare sjovere at være 2 om at skrue. Det billigste hvis man vil køre historisk er nok den Fiat 850 som pt er til salg på hms - det er svært at gøre meget billigere med noget som er raceready eller ihvertfald tæt på. Så Dennis kom på banen??? eller overbevis Claus om at Spitten er bedre som deler????
erik