mandag den 20. juni 2011

Bud på min volvo...

Jeg har i dag modtaget et endda meget fornuftigt bud på min Volvo 740. Et bud, der hvis jeg accepterer det vil betyde, at jeg har kørt ganske gratis (og mere til), når jeg indregner kørselspengene fra mit job... Slå til tænkte jeg straks ved mig selv - indtil jeg sonderede markedet efter en erstatning og overvejede mulighederne lidt nøjere. For jeg er blevet en værre 'Volvo-addict' - og skulle jeg vælge en erstatning her og nu, blev det formentlig en lidt nyere Volvo 940 turbo som denne:
Eller måske en V90 som denne, der for mig er den sidste og ultimative 'rigtige' Volvo:
Det er nogle fantastisk pålidelige biler, sådan nogle Volvo'er. De kan holde til hård brug i rigtig, rigtig mange km, har gode motorvejsegenskaber, oceaner af plads og verdens bedste sæder - i hvert fald når man er et langt rær som undertegnede... Det med motorvejskomforten overrasker i øvrigt lidt - for i sammenligning med min gamle SAAB 900 har den aldrende Volvo virkelig overtaget på dette punkt, og det på grund af en noget højere gearing, en forbilledlig retningsstabilitet og de førnævnte sæder!

Et bytte til en dyrere Volvo er der bare ikke rigtig så meget idé i, for det vil jo gå hårdt ud over min opsparing til en mere 'racy' nr. 2 klassiker... Jeg vælger derfor at sove på det endnu en nat - og sandsynligvis takke 'nej tak' til et ellers ganske rimeligt tilbud ! Prisen for 940/960/V90 kan jo i øvrigt kun gå en vej...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar