torsdag den 28. april 2011

Creme når det er bedst...

Min nye Volvo 740 har allerede befordret undertegnede og familie mere end 3.000 km. Vi har således rundet 370.000 km, bl.a. via en tur op til sommerhuset på Læsø, hvor Volvo'en imponerede med hvor utrolig meget grej + hund sådan et bagagerum kan sluge:
Bilen er utrolig komfortabel, og er især på motorvejen min gamle SAAB overlegen. Jeg har monteret min Pioneer radio inkl. iPod / iPhone opkobling, så der kan cruises i fuld komfort og spilles børnemusik ud af de 4 udmærkede standard-højtalere. Jeg fandt også det originale hundegitter på den blå, der nu er monteret mellem kabine og bagagerum. Endelig er der indkøbt olie og filter til et endnu forestående olieskifte...

Eneste irritationsmoment lige nu er en ujævn motorgang, når motoren startes i varm tilstand. Den står på en eller anden måde for lavt i tomgang og går ofte i stå. Det problem skal bare løses, for det er helt vildt irriterende, når jeg kører i byen! Min umiddelbare vurdering er, at fejlen skyldes en defekt lambda sonde eller en eller anden føler... På trods af tomgangsproblemerne har Volvo'en også bragt mig til Sjælland et par gange - senest i går - hvor jeg bare ikke kunne modstå chancen for at parkere ved siden af denne klassiker:
En VW 1200 i en creme lakering, der matchede farven på Volvo'en perfekt. Den fine type 1 var krydret med detaljer i en lækker brun kulør. Jeg kan ikke være præcis på stilarten, så det nærmeste jeg kommer er et california / rat / surfer agtigt look... Bemærk den bagerste siderude i førersiden, de brune fælge og tagbagagebæreren med surfbrædderne. Teksten på døren lød: "Custom - because stock sucks". I dette tilfælde vil jeg faktisk give ejer ret. Sådan en VW type 1 er bare mere spændende, når den er customized lidt...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar