lørdag den 2. april 2011

Alpine A310 1600

Fandt disse super lækre billeder på en japansk hjemmeside:
Alpine A310 1600 er bare min absolutte drømmebil for tiden... Sådan en ville da bare danne et perfekt par med den fine Vignale i garagen.

8 kommentarer:

  1. Feeeed. Det bekræfter bare min påstand om at alle biler står perfekt i Japan. Ved ikke hvad det er, men de er bare vildt godt til og få undervogn og hjul til og passe sammen, desuden står deres biler altid 100% rene og fine..

    SvarSlet
  2. Fire hjulbolte?? Der er da noget galt! Og synes i øvrigt at en af de originale fælge ville klæde den bedre.

    Bortset fra det, så er den viste bil rigtig flot og A310 har bestemt også plads i min drømmegarage.

    SvarSlet
  3. Lohmann - Gotti fælgene er jo til hillclimbs - de skal klart suppleres af et sæt af de originale til gadebrug - dem foretrækker jeg også !!

    Så vidt jeg kan se har de fleste A310 1600 da 4 hjulbolte ?? I hvert fald i min ny-indkøbte bog :-)

    SvarSlet
  4. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  5. Hmm, var ellers ret sikker på, at der først kom fire bolte med introduktionen af undervognen afledt fra R5 Turbo i 1981!

    Jeg har læst, at undervognen på V6'eren først var baseret på den fra R30 (som brugte fire bolte), men den har i hvert fald også haft tre-huls fælge!

    Kan godt se, at der er flere billeder af 1600 med fire bolts fælge. Hvordan hænger det sammen? Er de byttet ud senere (måske for at få større bremseskiver?) eller kunne de også i perioden leveres med to forskellige konfigurationer?

    Kan din nye bog give lidt klarhed over det? Jeg hader at have rod i fakta :-)

    SvarSlet
  6. Nu har jeg nærstuderet - og tror at alle 1600 har 4 hjulbolte !

    I min bog er der tests fra da den var ny, og de er alle med originale fælge og 4 bolte..., så vidt jeg kan se i hvert fald.. Der er også en røngten-tegning - med 4 bolte !

    SvarSlet
  7. Ok, så må det være sådan her: Altid 4 bolte på 1600. Ved introduktionen af V6'eren i '76 blev det til 3 bolte og i '81 blev det så 4 bolte igen.

    Det var godt, at jeg fik det på plads :-) Tak Morten!

    Synes i øvrigt, nu hvor jeg har kigget lidt mere, at den originale 1600 fælg er den pæneste af dem alle, selvom Alpine 3 huls 'pladefælg' også er fed.

    SvarSlet
  8. Det var da så lidt!

    Jeg er enig - de originale 1600 fælge er toppen !

    Har svinget meget mellem V6 og 1600 - men havde jeg frit valg - uanset pris - blev det en let tunet 1600... Jeg et fransk blad om Alpiner, hvor der netop er en A310 1600 feature-bil, der er bygget op som semi-racer med bur og let tunet motor, men stadig står på de originale fælge mm - DEN ER SÅ FED !

    SvarSlet