søndag den 30. januar 2011

Drømmebiler...

Dennis opfordrede mig til at lave en liste over mine drømmebiler, som den tager sig ud lige nu... Ikke så nemt. For der sker løbende ændringer på listen, og det er svært at begrænse sig til KUN 5 biler. 2 biler er dog næsten altid sikre:
Bizzarrini 5300
Porsche 910

Som supplement til de 2 ovenfor er følgende 3 biler lige nu favoritter til listen:
Scarab MK 1 Roadster
Morgan SLR
AC Le Mans Coupé

Det var de fem.. Men det er jo faktisk ret svært, og ikke nødvendigvis nemt at være meget rig... Her er listen over 'boblere', som jeg bare har rigtig svært ved at udelukke helt (i ikke prioriteret rækkefølge):
  • BMW E9 CSL
  • Ferrari 400 Superamerica
  • Lister Chevrolet
  • Lola T70 MKIIIB
  • Maserati A6G/54 GT Zagato
  • Porsche 356 Abarth GTL
Til daglig skulle jeg så transportere mig rundt i den helt nye øko-offroad'er, Range Rover Evoque:
Hverdagsbilen

8 kommentarer:

  1. God liste, og JA det er mega svært.
    Hvis man var meget rig ville man dog nok købe flere end de 5. Men det er faktisk en kunst i sig selv og begrænse sig.
    Er vild med Bizzarrini'en og Porschen. Scarab'en er også et godt valg.
    Kan godt se charmen ved Citroën'en, men det er ikke så meget mig.
    Min liste har det iøvrigt med og ændre sig næsten dagligt.

    SvarSlet
  2. Min ændrer sig også konstant - og faktisk har jeg lige taget SM'eren ud. Jeg måtte simpelthen bare have plads til Morgan SLR.

    Tror altså heller ikke, at jeg vil kunne leve uden den unikke AC Le Mans...

    SvarSlet
  3. Hov så ikke AC Le Mans Coupe'en. Den er så mega fed. Læste du artiklen om den i Classic & Sportscar? Fedt hvordan de testede den på motorvejen. Mener den gik næsten 300 km/t på M1 motorvejen i England.

    SvarSlet
  4. JA - hvis det er den bagside-artikel, der var for en del år siden..?

    M1-testkørslerne var i øvrigt med pressedækning, og nogle mener at netop disse test var årsagen til at der blev indført hastighedsbegrænsninger i England..

    SvarSlet
  5. Ja har også hørt den historie med hastighedsbegrænsningerne. Men der var også en hel artikel om den for ikke så lang tid siden. Måske et år eller 2. Jeg mener ihvert fald det var den, ellers var det Willment coupe'en det kan jeg ikke helt huske. Men jeg må da have bladet et eller andet sted.

    SvarSlet
  6. Hmmm... Den artikel har jeg ikke set!

    Willment Coupé'en var en anden mulighed ja - den vil jeg også hellere have end en Daytona Coupé..

    SvarSlet
  7. Ja det ville jeg helt sikkert også.
    Mener altså der var en Artikel om AC'en og hvordan den blev testet på motorvejene. Skal se om jeg kan finde bladet.

    SvarSlet
  8. Min version af simple living: Jeg nøjes med Bizza'en - den har det hele i én pakke! Og så Evoque'en til daglig...

    SvarSlet