tirsdag den 15. november 2011

På garagebesøg i København

For snart noget tid siden var jeg på garagebesøg i det københavnske. Frederik Øvlisen havde nemlig inviteret mig en tur forbi sin super lækre garage. Den er placeret dybt under København, og er stadig malet i de oprindelige farver fra dengang den fungerede som klargøringssted for en nærliggende Toyota forhandler:
Frederik har hentet den meget fine sorte Maserati Merak i Tyskland og fået den indregistreret i DK. Der er tale om en tidlig Merak, komplet med Citroën SM features, som eksempelvis det lækre instrumentbord, bremser mm. Bilen er i rigtig flot stand. Frederik ejer også en halvpart i den lækre Marlboro-bemalede Lancia Beta, som jeg har set til Hillclimbs et par gange i sæson 2011:
Frederiks garage-buddy, Hans, har i år fået indregistreret denne fine TVR 3000M fra 1973:
Bilen er købt i England og bruges også til Hillclimbs. Derfor er den forsynet med styrtbøjle og et meget meget lækkert førersæde fra en Lotus Elite - upgrades, som jeg også gerne vil have på den 3000M, jeg forhåbentlig snart skal have... Aftenens højdepunkt var klart, da Hans gav en tur:
Jeg har tidligere prøvet den limegrønne Vixen med Triumph motor, og er nu helt overbevist om, at en 3000M er det helt rigtige valg for mig. Den virker simpelthen mere moderne, bedre skruet sammen og endelig en anelse mere komfortabel. Knap så meget 'rattle and hum' som i den grønne Vixen, men stadig dejlig direkte. En 3000M er således stadig en HELT analog bil. Og så foretrækker jeg altså helt klart Fords Essex V6'er fremfor Triumphs rækkesekser. Essex-maskinen overraskede ved at være meget fleksibel og ikke mindst vellydende, hvilket jeg desværre ikke har formået at gengive særlig godt i det lille video-klip ovenfor. Jeg befandt mig i øvrigt rigtig godt bag rattet, ikke mindst takket være det meget lækre Lotus Elite sæde i læder - en must have upgrade! Bagefter gik snakken i garagen, og flere besøgende kom til... Det var super hyggeligt! Tak til Frederik for invitationen og ikke mindst til Hans for min første tur bag rattet af en 3000M. Det bliver helt sikkert ikke den sidste...

2 kommentarer:

  1. Nørrebro formoder jeg??

    Hvis det er den garage jeg kender så holder der rigtig mange klassikere dernede.

    Fede biler i øvrigt - kunne alle fint passe i min garage.

    hvilket prisleje ligger de 3000m ere i?

    erik

    SvarSlet
  2. Hej Erik,

    De starter i 5.000 £ - men kan fås op til 10.000 £.

    Der er lige gået et projekt med renoveret ramme og triumph motor for væsentligt mindre, men jeg var for langsom...

    SvarSlet