mandag den 14. november 2011

M5 er tilbage...

Man kan ikke købe sig til god smag og stil - med en tysk prestige bil ! Det har jeg læst eller hørt et eller andet sted...

Og jeg er som oftest enig heri. En Range Rover er eksempelvis bare så langt foran Audi Q7, Mercedes ML, BMW X5 på punkter som smag og stil, og ville af den grund være mit valg i den klasse - ANYTIME ! Nu har jeg også for ganske nylig fået en tur bag rattet af en Range Rover TDV8. Det er en kongevogn! Jeg har bare ikke lige de fornødne behov! Men jeg har det egentlig på samme måde i forhold til Jaguar vs. BMW, Audi og Mercedes, og skulle jeg i dag vælge en powersedan fra sidst i 1990'erne blev det formentlig en XJR V8 fremfor en Mercedes E55 AMG, eller en Audi S6. Jeg vil endda gå så vidt som at holde fast i Jaguaren, hvis valget stod mellem den og en E39 M5, selvom der sikkert er mest køremaskine i bimmeren.
Men der er løbet meget vand i åen siden årtusindskiftet - og mens Jaguars nye XJ-serie langt fra falder i min smag, er BMW kommet stærkt igen efter den en noget mislykket 5-serie (E60)... Den nye M5 (F10) har fået utrolig mange roser, og havde jeg i dag et par millioner at bruge på eksempelvis en firmabil, ville mit valg sandsynligvis falde på den - uanset de 'uheldige' signaler, som sådan en bil helt afgjort sender. Nyd denne video og skru op for lyden:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar