søndag den 14. august 2011

Munkebjerg Hill Climb 2011

Jeg har brugt min søndag i bakkerne ved Vejle. Det var nemlig i dag, der blev kørt Munkebjerg Hill Climb. Vejret er set bedre, og to af de biler (Lancia Gamma og TVR 3000M) jeg havde glædet mig mest til at se kæmpe sig op ad bakken var ikke mødt op. Det endte dog alligevel med at blive en både god og hyggelig dag. For der var masser af fine biler og bilsnak i ryttergårdene. Jeg fik blandt andet hilst ordentligt på Frederik Øvlisen, der kører sin første sæson i den frække 'Malboro' bemalede Lancia Beta:
Jeg fik også en god snak med Bjørn Heilbut, der i dag kørte i den fine BMW 3.0 Si - og sådan en vil jeg jo meget gerne selv have en gang:
Sidste år så jeg i øvrigt Bjørn køre Frijsenborg Hill Climb i en Mercedes 450 SEL 6.9 - dem har han 2 af! Jeg fik også hilst på Jens Ole Petersen, der kører i en super fin Fiat Ritmo Abarth 130 TC. Jens Oles Ritmo har for nylig været testet i FDM's MotorKlassik - og fik her meget fine anmeldelser:
Bilsnakken supplerede jeg med en gåtur i langs den krævende rute, hvor der i øvrigt var masser af action, og så selvfølgelig med at lure på de mange fine biler der var mødt op. Blandt dagens førkrigsbiler var mine favoritter den fine MG Magnette K3, der lød enormt godt, og den lækre Bugatti T37 Grand Prix, der havde den lækreste patina jeg længe har set:
I toppen af klassementet sloges Vincenzo Santangelo i den frække Fiat X1/9 Dallara Abarth (vinder af løbet i 2009 og 2010) mod Jan Sørensen i Opel Manta 400. I dag var det Jan i Manta'en der trak det længste strå. Jeg har jo selv haft en Manta B. Ikke just en bil jeg savner - selv efter at have set dagens dyst. Men jeg har set på en tunet Fiat X1/9 for ikke længe siden (mere herom snarest) - og i dag fik jeg igen lyst til sådan en og til at prøve kræfter med Hill Climbing:
Også blandt de parkerede biler var der masser af lækre biler. Classic Car Park var ikke særligt velorganiseret og var en uskøn blanding af familieslæder og flere fine klassikere. Nede i startområdet stod eksempelvis denne meget meget fine TVR 3000 M parkeret. Bilen så umiddelbart ud til at være i perfekt stand:
Dagens perle var i mine øjne en super lækre Maserati Mistral. Jeg kunne have savlet over den bil hele dagen... Og synes faktisk selv at den klæder mig:

4 kommentarer:

  1. Åhh den TVR er lækker.

    Rigtig gode billeder forøvrigt.

    SvarSlet
  2. Hej

    Fin blog med gode billeder..

    SvarSlet
  3. Tak for det begge to !

    Og ja Dennis - den er nemlig bare super lækker, den M-serie... Og den så altså ud til at være i super god stand !

    SvarSlet
  4. Hej igen

    Ser frem til at høre mere om dit "X1/9 projekt".
    Her selv 2 stk. - en racer fra Italien og en der under renovering...

    Hilsen

    Filler

    SvarSlet