fredag den 30. december 2011

Gennemført 70'er stil...

Jeg var nede i byen for at bytte en enkelt julegave i dag, men kom også til at kigge lidt på 70'er accessories - en ulden og grå habitjakke med brune læderlapper på ærmerne og så et par Persol PO714:

Denne lækre solbrille blev gjort berømt af Steve McQueen - og er samtidig et lækkert match med McQueens Rolex Submariner, Ref. 5512 - en kombination, der ses på billedet her:
Baggrunden for mit 70'er flip var en tur på loftet, hvor blandt andet en del af min fars gamle bilblade er opmagasineret. Især Skandinavisk Motor-Journal fra december 1972 fangede min opmærksomhed - mest på grund af forsidebilledet, der viste den lækre Maserati Khamsin med den karakteristiske bagrude i hækken:
Og beretningen fra Torino-udstillingen inde i bladet:
Som det også fremgår af den lille velkomsthilsen i toppen af denne blog, er Maserati Khamsin bare en af mine absolutte drømmebiler. Jeg vil endda gå så langt som at til sige, at den er helt på toppen af min liste over semi-realistiske drømmebiler... Altså hvis/når jeg nu engang står med 1 million på kontoen til køb af klassiker, så er der, som det ser ud lige nu, til både en Khamsin inkl. lidt vedligehold og et Rolex ! Jeg er HELT vild med Maseratiens kileform:
Eventuelle tvivlere kan lytte til soundtrack'et på denne video - HUSK at skrue godt op:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar