Bilen stod på König fælge - ikke lige min smag - idet de efter min mening er lidt for brede og lidt for lave mht. dækprofilen til en årgang 1970. På motorsiden var der opgraderet med en 2,8 liters motor og en 5-trins gearkasse (de fleste USA biler var med 4-trins gearkasse eller automatgear). Den fine 240Z stod derudover i en pæn og original stand:
Sæderne var slidte, men der medfulgte nye speciallavede covers i kunstlæder og et nyt og mindre rat. Personligt foretrækker jeg det patinerede og originale trærat, der sad i bilen:
Jeg er vild med enkle og klassiske instrumentbord i sådan en 240Z. Kørestillingen er lækker på en intim måde, bl.a. på grund af de høje dørsider. Bilen kunne desværre ikke prøvekøres, da den stod uden nummerplader og afgift. Der var imidlertid ingen tvivl om lyden - den var lækker - hvilket jeg på ikke særlig retfærdig vis har forsøgt at gengive her:
Hej Morten
SvarSletNu ved jeg ikke om denne ville kunne slippe forbi synsmanden som værende original, men hvis ikke får den som bekendt fuld smæk mht afgift.
Men sørme en fin bil såen en Z
erik
Et af de mest indbydende Japanske designs!
SvarSletDa jeg var ung knægt, var det en af de biler, jeg var helt vild med.
Langt mere elegant, end Capri'erne.
I dette tilfælde, har jeg intet imod et Japansk valg :-)
Hej Morten.
SvarSletHvor meget måtte du betale i afgift, tænker på at hente en fra Holland.
Mvh
Per